فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ...
سرخط خبرها

دایی و پروین در تیم منتخب قرن آسیا| جای کریمی وحجازی خالی است

  • کد خبر: ۶۶۵۱۳
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
دایی و پروین در تیم منتخب قرن آسیا| جای کریمی وحجازی خالی است
فدراسیون تاریخ و آمار اقدام به انتخاب تیم منتخب قرن آسیا کرده که علی دایی و علی پروین در این تیم قرار گرفته اند.
گروه ورزش| شهرآرا نیوز، فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار، تیم منتخب قرن این قاره را اعلام کرد که نام علی پروین و علی دایی دو اسطوره فوتبال ایران در آن دیده می‌شود.

 فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار در ادامه معرفی برترین تیم‌های یک قرن اخیر قاره‌های مختلف، به سراغ قاره آسیا آمد و تیم منتخب این قاره را در ۱۰۰ ساله گذشته اعلام کرد. نام علی پروین و علی دایی در این تیم دیده می‌شود.


این تیم برترین بازیکنان آسیایی از سال ۱۹۰۱ تا ۲۰۰۰ را معرفی کرده که برای تیم‌های ملی‌شان در قاره آسیا به میدان رفتند.

عربستان، ژاپن و کره جنوبی هر کدام با ۳ نماینده و ایران با ۲ نماینده در این تیم حضور دارند.

 این انتخاب درحالی انجام شده که جای ناصرحجازی و علی کریمی که از اعجوبه های فوتبال ایران و آسیا محسوب می‌شدند دربین تیم منتخب خالی است. حتی کریم باقری نیز که بازی‌های درخشانی درخط میانی تیم ملی ایران داشت می‌توانست درتیم قرن قاره قرار بگیرد.
دروازه‌بان

محمد الدعایه (عربستان)

مدافعان

هونگ میونگ بو (کره جنوبی)

ماسامی ایهیرا (ژاپن)

یاسوهیکو اوکودرا (ژاپن)

هافبک‌ها

علی پروین (ایران)

کازیوشی میورا (ژاپن)

کیم جو سونگ (کره جنوبی)

سعید العویران (عربستان)

مهاجم‌ها:

ماجد عبدالله (عربستان)

چا بوم کئون (کره جنوبی)

علی دایی (ایران)
علی دایی با ۱۰۹ گل زده برترین گلزن ملی تمام دوران ها در دیدارهای ملی محسوب می شود و علی پروین نیز که با ایران قهرمانی در جام ملت های آسیا را به دست آورد از جمله هافبک های برتر و تراز اول دوران خود در قاره آسیا بود که در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین نیز به میدان رفت.
 
دایی و پروین در تیم منتخب قرن آسیا| جای کریمی وحجازی خالی است
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->